.

Followers

Suke Tak Blog Ni?

Saturday, November 14, 2009

GRADUATION DAY!!

sori la da lme xuptade blog ni..
bz ckit la stdy..
bese la exam STPM da nk dkat kn..
tp ad cite mnarik yg aq nk cite kat korang rini..
dak2 SMK Tun Ismail da grade beb!
n aq slah sorng pelajar yg bertuah tu..hehe

Majlis Graduasi nie bru je dilangsungkan taun nie..
majlis ni diinspirasikan oleh pengetua sndri..
bertuah la dak2 fom5 n upper6 taun nie(2009) dpt mrase mjlis nie..
1st batch tu..hehe ;)

Mjlis berlangsung pada 7 Nov 2009 di Dewan Smkti..
antare yg hadir di mjlis tersebut ialah ppd batu pahat,pengetua2 sek yg berhampiran.
mjlis dimulekan dgn persembahan nsyid, kmudian ucapan peras
mian oleh ppd.
abis je ucapan perasmian tersebut, mjlis graduasi dimulekan dgn p
elajar2 6atas cemerlang dan diakhiri pelajar fom5..

mjlis juge diiringi oleh dendangan gamelan oleh pljar2 sti sndri yg dipim
pin oleh cikgu izzatul.
persembahan koir juge ade dipersembahkan..hehe

di sini sye sertakan sdikit gmbaran majlis tersebut..





Wednesday, October 21, 2009

Hari Yang Membosankan!!

Hari ni sungguh membosankan bagiku..
pagi td bru je pas jwb gerak gempur Geo1..
mak ai, xnk payah plak soklan nye..
menyirap lak aq nk jwb..
rse nk tdo je td tp xbole lak coz ckgu ade jge 'line'=p

exam bermule kol 10.30 dan berakhir kol 1.30..lme kn??
pnat nk jwb td, da la pen wat hal..
ttbe je dakwat abes, 2 btang lak tu..
mnyirap je, pdahal bru bli pen nye..
gne pon x lagi..
seb bek kotak pensil aq cam kocek doraemon, sume brg ade..hehe;)
dpat la jgk smbung mnulis td..lau x mang da lame aq tdo..huhu

blik sek cam bese la lepak mnum dlu ngan mmber2..
tmpat d'rhsiekan (lu pikirlah sndri..hehe)
da lme xmkn, td teringin nk mkn..
so, order la NASI CAMPUR 2!! *lagi stu tok mmber aq(ATOK)..
bile mknn da smpi, ap lagi melantak la dlu..
alhmdulillah kyg :)

smpi je kat uma, trus ngadap laptop..
donlod cite SPONTAN (Episod 20)..
bosan2 g web youtube..
pas2 terjmpe video ni..
agak klaka la jgk wlaupun sbnrnye da lme aq tgk video tu..
tp layan byk kali still klaka..

lau korang nk tgk ni aq ade sertakan video nye..
korang layan la puas2..
SELAMAT MENONTON :)




video

Friday, October 16, 2009

SAMBUTAN HARI RAYA

Coretanku kali ni adlah berkisar tntang aktiviti di sekolahku..
peristiwa berlaku pada hari KHAMIS (15 OKT 09)..
sume plajar2 berpakaian kemas berbaju melayu dan berbaju kurung..:)

Aktiviti 1st ialah bacaan yasin yg dipimpin oleh wakil guru..
selepas itu pula, tazkirah pagi..
diselitkan juga majlis perpisahan salah seorang guru kaunseling di sini..

selepas sume selesai, pelajar diminta buat persiapan di kelas yg telah ditetapkan..
kelasku (6AC) ditempatkan di Blok A bersama kelas2 tingkatan6 yg len..
persiapan yg di buat sgt meriah tpi kelas kami hnya buat sekadarnye shaje..:)
tpi ade yg terdapat di kelas kami tpi xde di kelas yg len iaitu dendangan lagu2 raya yg disediakan oleh saya (PanJang)..*ceh promote nme sndri plak..hehe

apabila sume persiapn selesai, sume plajar mnunggu kehadiran guru2 yg akan melawat kelas ke kelas..
majlis bermula pada jam 10pagi..
di kelas saya majlis dimulakan dengan marhaban(versi pendek)..;p
selepas itu ucapan dari guru kelas, Pn Hafizah dan seterusnya bacaan doa oleh saya (aku lagi..hehe)
bila bacaan doa selesai, guru2 dijemput menjamu selera dgn hidangan yg tlah disediakan..

ini sedikit gmbaran aktiviti pada hari tersebut..






Wednesday, October 14, 2009

Jom Layan Same2..:)

Hijau Daun – Suaraku (Berharap)))

Disini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
Aku tanpamu
Masih tanpamu

Bila esok hari datang lagi
Ku coba untuk hadapi semua ini
Meski tanpamu, Oo~ meski tanpamu

Bila aku dapat bintang yang berpijar
Mentari yang tenang bersamaku disini
Ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

Suara dengarkanlah aku
Apa kabarnya pujaan hatiku
Aku disini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

Suara dengarkanlah aku
Apakah aku slalu dihatinya
Aku disini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

Kalau aku masih tetap disini
Ku lewati semua yang terjadi
Aku menunggumu, oo~ aku menunggu

~{}~

Suara dengarkanlah aku
Apa kabarnya pujaan hatiku
Aku disini menunggunya
Masih berharap didalam hatinya

Suara dengarkanlah aku
Apakah aku ada dihatinya
Aku disini menunggunya
Masih berharap didalam hatinya

Suara dengarkanlah aku
Apa kabarnya pujaan hatiku
Aku disini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

Oo~
Suara dengarkanlah aku

Utk mendownload sila klik <DOWNLOAD!>



Saturday, October 10, 2009

FRUST!!










trial exam suda pon berlalu..
result sngguh m'gecwakan..
jau drpd yg d'hrapkan..

pointer lak trun..
sgguh sedih..
exam yg sbnar lak smkin hmpir..
persiapn lak cume ala kadar je..

tension sgguh, frust pon ade..
seb bek ad yg bgi smgt tok truskan..
trimas my frens.. :)

kepada mmber2 skelas ku..
hope wat yg terbaik tok exam STPM nti..
hope korng dpt result yg korang inginkan..
dpat bangge kn parents juga guru2..
CHAIYOK!!
hehe =)

SELAMAT HARI RAYA!!

salam kepada sume..
da lme aq xuptade blog aq ni..
terlampau bz la..
lgpn exam near the corner...
tkut pon ade jgk ni..

aq just nk ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada sume visitor blog ni..
aq mintak maaf la lau aq ade wat korang marah or kcik ati..
mintak maaf byk2..

kepada mmber2 aq dak2 STI..
aq pon nk mintak maaf kat korng..
gud luck tok exam STPM nti..
Chaiyok wat sume..hehe :)
hope kite sume dpat ape yg kite n ckgu inginkan selama ni..
wah, touching la plak kn..huhu

ok, la smpi sni je la coretan aq kali ni..
len kali aq coret lagi..
hehe :)

Monday, July 6, 2009

KONVOI KE BEKOK..

actually da lme nk post cite ni tp asyik xsempat je..
bese la, bz la kate kan..
huhu;p

aktiviti ni berlaku pd cti sekolah aritu..
lme kn..tp bru nk post
hehe;)

perjalanan dimulekan di rumah anip..
sume dak2 berkumpul kat ctu dlu..
kcuali aq ngan amy coz nk amik kecik..(kecoh tol dak ni=p)

tp xpe, sume nye berjalan dgn lancar shingga ke destinasi yg nk dituju..
smpi2 je keadaan agak lngang..
mybe ktorang smpi awal kot(tp xde la awal sgt kn..huhu)

pas2 ktorng bersiap n bwk brg2 yg spatotnye cari port yg ssuai..
pnat berjalan, akhirnye jmpe tmpatnye..
smpi2 je mkn jap coz lapa sgt..huhu

pas2 mkn ape lagi g brendam la..haha:)
mael ngn tugas nye menghidupkan bara tok BBQ..
lme gak nk idupkan..
dgn kpakaran die, idup gak bara nye..
tenkiu MAEL!!! hehe:)

ni sedikit aktiviti yg dilakukan...
















Thursday, June 18, 2009

SEORANG JEJAKA BILA BERCINTA

Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya degan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta degan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat
ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu untuk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya
melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat
daripada kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu
kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta
perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut
kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat
demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan.

Sunday, June 7, 2009

SELAMAT HARI GURU!

Pertama sekali mintak maap byk2 coz da lme xuptade..:)

act, da lme nk post cite ni..
asyik xsempat je..
sibuk memanjang..
huhu;p

nk post ni pon rse serba slah coz da terlewat sgt..
huhu..
tp xpe, berbekalkan doa kwan2 dpat gak post cite ni..
thanks kengkawan(×*[HêtSåì–Gåñg]*×)..
hehe:)

Alkisah pde tanggal 16mei yg lepas, hari guru diadakan..
kire stu malaysia la smbut pade tarikh tersebut..
aq berasa bertuah sebab dpat meraikan hari bersejarah tersebut..
ditambah lagi segala kelancaran hari guru tersebut diatur oleh dak2 fom6..
rse bngge tersemat dlm diri..ceewah! haha

aturcara pertama pade hari tersebut dimulakan dgn perarakan guru2 ke dewan besar..
opss, lpe lak..smbil dipayung oleh pgawas dan dak2 fom6 yg terpilih..hehe
setiba nye di dewan, guru2 ditnjukkan dgn persembahan taekwondo..
slah sorang peserta nye hafiz(tu je la kot dak yg aq knal..haha)

selepas itu, guru sume mengambil tmpat msing2..diikuti juga oleh para pelajar yg len..
kelihatan kwsn dewan agak sesak..tmpat ddk pon terhad(seb bek aq dpat tmpt ddk..huhu)
acara dimulakan dgn bacaan doa oleh wakil dari dak lower6(musa)..
selepas itu nyanyian lagu Negaraku dan lagu bangsa Johor..

kemudian, acara persembahn dimulakan..
acara dimulai oleh persembahan dari kelab kecergasan kot, kmpln nasyid dan juga Lembaga berbaju biru(pengawas la..haha)

acara seterusnya, persembahan dari guru2..
antaranye, Pn. Rohaidah, Pn. Lizana n lain2..
sesudah itu, acara kemuncak iaitu nyanyian lagu oleh guru2..

setelah sume nye selesai, aktiviti bersukan bersame guru..
antara sukan2 nye ialah bola sepak, bola jaring dan badminton..
sume sukan tersebut diwakili oleh dak2 fom6,fom5 n fom4..


disini disertakan gmbaran aktiviti tersebut..

Sunday, May 31, 2009

DAPAT KAWAN BARU..

skrg da msuk pertengahan bulan..
so, da tbe msenye dak2 lower 6 msuk..

mcm2 aktiviti yg disediakan tok mereka2 sume...
1st, pndftran dak2 lower6..
then, mereka diberi sdikit kte2 aluan oleh pengetua sekolah...
n ade lagi aktiviti2 len sperti ice-breaking, army yell dan mcm2 lagi..

aktiviti yg pling menyeronokkan bila aktiviti sukaneka dijalankan...
segala sukaneka yg ade dikendalikan oleh sy dan mmber2(dak2 upper6)..
mcm2 sukan yg ade..
antara nye isi air dlm botol,krusi gergasi,cari gula2 dlm tpung n len2 agi..

ini sdikit gmbrn aktiviti tersebut...